Снимка: Министерство на туризма
|
Министърът на туризма Николина Ангелкова не се впечатли от твърденията, че такса "нищо – 1 час" е била шега и потвърди, че заведението в Харманли, издало касовата бележка, ще бъде проверено.
По-рано днес собственикът на кафенето и клиентът, пуснал снимка на касовата бележка във Facebook, обясниха, че това е шега между приятели и никой не е подавал сигнал до министерството.
В съобщение от ведомството на Николина Ангелкова обаче обясниха, че проверката ще бъде направена, защото това е изискване на закона.
От министерството припомниха, че могат да се самосезират и по информация в медиите, но случаят със сладкарницата в Харманли изобщо не бил такъв.
Сигналът за касовата бележка "Нищо за 5 лв." е подаден на официалния имейл на Министерството на туризма, за жалби и сигнали, на 18 август 2017 г. в 18:20 часа. Той гласи: "само в България- сметка "нищо- 1 час- 5 лв. Без коментар…" Сигналът е изведен в деловодството на министерството с номер Т-94-Е-21 от 21 август 2017 г.
Подателят на сигнала не бил анонимен. От министерството обясниха, че той е издател на вестник за българите във Великобритания.
"И впрочем това е същият човек, подал и сигнала за такса "изискване на клиента", при която заведение в Кранево бе начислило неправомерно 2 лв. допълнително от потребителите.
"Радвам се, че Министерството на туризма реагира на нашите сигнали и се надявам да стане всеобща практика на сънародниците ни в България да се обръщат към институциите при проблеми от всякакъв вид. Само така проблемите ще могат да бъдат решени", пише до министерството реалният подател на сигнала за заведението в Харманли.
Експертите на Министерство на туризма ще извършат проверка за съответствие на категоризацията на заведението в Харманли, независимо че само часове след огласяване на случая то е излязло в ремонт.
"Уважаваме чувството за хумор на всеки, но експертите ни работят за надграждане на рекордните резултати , постигнати през последните години в българския туризъм с усилията на целия бранш – инвеститори, хотелиери, туроператори и техните служители. За всички тях имиджът на туризма не е и няма да бъде шега", завършва съобщението на Министерството на туризма.
От ведомството призоваха гражданите да бъдат бдителни към подобни ситуации и при нужда да сигнализират на телефон +359 2 90 46 833 или на и e-mail: control@tourism.government.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase